Pioenen

Pioenen

dinsdag 10 februari 2015

Goed excuus

Vorige week weinig tijd gehad om creatief te zijn en een post te schrijven, forgive me. En ja, ik heb écht een goed excuus want er zijn redelijk grote schilderwerken aan de gang geweest thuis. Een week lang in een werf gezeten met stellingen en heel de reutemeteut. Diegenen die m'n huis aan de binnenkant kennen, het "hoog gedeelte" is nu ook geschilderd in de living, het puntdakje van de slaapkamer ook en alle binnendeuren zijn nu zwart. Gans het weekend dan gekuist zodat alles terug spic & span was en dan zondagavond genoten van mijnen thuis. Vanop mijne luie zetel rondgekeken en gedacht "Amai, toch wel echt sjiek nu" en daar héél erg gelukkig van geworden. Want dan realiseerde ik me ook weer terug hoe goed we het eigenlijk wel hebben. Dat de meesten van ons de dromen/plannen die we hebben stelselmatig op termijn kunnen zien uitkomen. Dat we daarvoor de middelen hebben en dat er mensen bestaan die heel goed in hun job zijn en die we kunnen inhuren om die plannen realiteit te zien worden.
Mijne Flor zichzelf ook (bovenop mij) opgekruld en ne zucht van contentement geslaakt dat alles terug op z'n plek stond en heel da gedoe en gewester nu eindelijk gedaan was ja en de rust in huis terug wedergekeerd. En als ik da ros pluchen ding dan op mijne schoot zie liggen en daarbij nog is gezellige snorgeluidjes hoor maken, word ik daar ook heel sentimenteel van. Want de liefde van een dier is onvoorwaardelijk en zo écht. Draag zorg voor ze want de dag dat ze er niet meer zijn ga je pas echt beseffen wat ze in je leven betekenen.

Als kers op de taart zondagavond dan nog heel leuke sms van vriendin gehad. Dat mijn blogje blijkbaar toch écht wel aanspoort om positief(er) te zijn of op z'n minst erbij stil te staan en het te proberen. Letterlijke conversatie hieronder.
Vriendin : "Heb juist je blog gelezen. Goed hoor :-) xx"
Ik : "Is 't waar ? Oh merci mie, leuk om te horen xx"
Vriendin : "Ja leuk en thema ook. Ik ga daar ook eens mee beginnen met het glas halfvol te zien. Kan me soms ook druk maken in stomme dingen x"
Heel blij word ik daar dus van. Het zijn dikwijls de meest simpele dingen, zoals een complimentje, die ons het happiest maken.
Sta er bij stil want eigenlijk zijn ze helemaal niet vanzelfsprekend maar elke keer weer een kado dat je zomaar onverwachts krijgt. Wees er dan ook dankbaar voor. En als je dankbaar voor iets bent, ga je je automatisch beter voelen. Mijn mening alvast.
Vermits Pharrell Williams afgelopen zondag een Grammy award voor het liedje "Happy" heeft gekregen en omdat je er effectief ook écht happy van wordt, bij deze.
Be positive, het glas is halfvol.
 www.youtube.com/watch?v=y6Sxv-sUYtM
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten