Pioenen

Pioenen

dinsdag 24 februari 2015

Ons Belgenlandje


I know, 't is wéér van dá :-( Heb even niet van me laten horen maar alles is een beetje op een hoop geraakt en het is er niet direct van gekomen. "Jamaar" denken jullie nu, "voor dingen die belangrijk zijn moet je tijd máken, heb je zélf trouwens is gezegd." Eheu, klopt als een bus. Maar het is even écht onwaarschijnlijk druk geweest. Ik was ook niet direct in mijne schrijf omdat het er in mijn hoofd effe redelijk chaotisch aan toe gegaan is en ik mijn gedachten niet echt geordend kreeg. Plus daarbij al een paar weken een gekwakkel van "ga ik nu wél of niet ziek worden". Dus áls er dan al is een gaatje over was, heb ik op die momenten héél hard mijne zetel geknuffeld en gerust (lees geslapen). Zelfs met momenten zó erg dat ik even gedacht heb dat ik misschien toch niet aan de slaapziekte zal lijden zeker ?? Maar vermits tseetseevliegen niet direct een hoog populatie-aantal hebben in ons land en het ondertussen ook al iets beter gaat, heb ik die gedachte dan maar veilig terug achter slot en grendel opgeborgen. In de plaats daarvan vitamientjes en mineraaltjes beginnen slikken want baat het niet, schaadt het niet denk ik dan.
Onderstaand artikel is afgelopen vrijdag gepubliceerd in De Knack. En omdat ten eerste de inspiratiefee nog steeds op zich laat wachten en ten tweede het op zondag 8 maart 2015 internationale vrouwendag is, ga ik het mezelf lekker makkelijk maken en gewoon het artikel hieronder in een link zetten.

http://www.knack.be/nieuws/wereld/10-staaltjes-van-nog-steeds-bestaande-seksistische-wetgeving/article-normal-534949.html
En waar ik dan wél de tijd vandaan heb gehaald hmm om De Knack te lezen ? Euh, deze link is me door een collega doorgestuurd, 10Q collega !  En ja, 't is ne vent inderdaad :-)
Maar hij heeft wel een punt want wij vrouwen zijn meestal de eersten om te zagen en klagen (ja sorry ladies maar zo is het écht) want het zwakkere (sorry mijne heren maar zo is het ook écht) geslacht doet dat effectief minder, maar zo slecht hebben we het dus nog lang niet in ons Belgenlandje. Dat we namelijk onze pollekes mogen kussen dat we in een land leven waar we wél als gelijken worden beschouwd en dat het tegenwoordig zelfs zo ver gekomen is dat de mannen zich hier gecastreerd beginnen voelen door de moderne Sex and The City-generatie vrouwen ?! Omdat vrouwen de jagers geworden zijn en dat allesbehalve een leuk gevoel geeft. Omdat de mannen niet meer weten wat er nu precies wel of niet van hen verwacht wordt en hoe ze zich moeten gedragen, heb ik afgelopen weekend nog gehoord. Tja, misschien heeft het klassieke rollenpatroon toch écht wel iets en is de vrouwelijke emancipatie wel een beetje te ver gegaan hier bij ons. Want het hééft tenslotte wel iets als de deur op een gentleman-like-way voor je wordt open gehouden... Misschien later is een blogpost dààrover maar voor nu als muziekje ééntje van Axelle Red omdat ik haar afgelopen week live bezig gezien heb en ik haar een kei straffe madam vind én omdat ze zich ook inzet voor Unicef en de vrouwenrechten. You go girl.
Voor de rest ? Bekijk het leven vanuit het perspectief van het liedje. Beter de wereld door een te roos brilleke bekijken en daardoor eerder naïef bevonden worden dan een zwartkijker te zijn. Pink is the new black :-) Voor de lente en zomer alleszins al zeker want oudroze en babyroze zijn de it-kleuren van het moment. Aaibaar en zacht en zo willen de heren ons het liefste toch ?
www.youtube.com/watch?v=e8C2o_zNqao


Geen opmerkingen:

Een reactie posten