Pioenen

Pioenen

zondag 6 september 2015

Tattoo(s)

Tatoeages, tattoos of tats brengen bij mensen verschillende dingen teweeg. Sommigen vinden ze ronduit afschuwelijk en not done. Anderen vinden er sommige wel mooi maar dan alleen op een ander want ze zouden ze zélf nooit laten zetten. Nog anderen zouden ze wel willen maar durven ze dan zelf weer niet laten zetten uit schrik,voor de naald of de pijn. Want pijn doet het in-der-daad !
Ik behoor tot die groep die ze mooi vindt, ze ook wil, ze ook al heeft en er nóg wil. En ik behoor ook tot een steeds groter wordende groep want daarnet m'n afspraken gaan vast leggen op de afsprakendag (voor de eerste helft van het volgende jaar) van de tattoo shop. Vanaf 10u kon je er terecht en het was er al aanschuiven...
Mijn volgende reeds gemaakte afspraak is op 20 november en deze vierde keer wordt het een schrijfveer. Op m'n rechter onderarm op de zijkant. I can't wait. En dan is het verder uitkijken naar 25 januari want dan komt er iets net boven m'n linker lies (iets met een hart) en linker zijkant ribben (een tekst). En in juni is het de beurt aan de rechter zijkant van m'n lijf. Wat precies, daar ben ik nog niet 100% over uit. De grootte wél, de kleuren ook maar de tekening is nog ietwat vaag. Maar hey, ik heb nog tijd tegen dán.
"Midlife crisis begonnen ?" denken er nu misschien veel onder jullie. En nee toch niet, gewoon tot de conclusie gekomen dat ik doe met m'n lijf wat ik zelf wil. En dat ik me niet ga laten tegen houden van wat anderen ervan vinden. Of dat tattoos nog altijd beter niet echt zichtbaar mogen zijn bij een sollicitatiegesprek. Ik ben wie ik ben en wat ik draag of wat er nu waar gepierct is of wat er nu waar op m'n lijf staat verandert niéts aan wie ik ben. Dus als ik ze mooi vind, laat ik ze gewoon zetten. Sommige ervan zitten namelijk ook al geruime tijd in m'n hoofd. En ze representeren elk een verschillend aspect van wie ik ben. Of ze staan voor een herinnering die voor míj betekenis heeft.
Misschien wordt het tijd dat iedereen een klein beetje toleranter wordt. Niet alleen wat tattoos betreft, maar op álle gebied. Het is wat bínnen in ons zit dat telt. Don't judge a book by it's cover. Of nog beter : Don't judge my choices without understanding my reasons.
Denk er is over na want zomaar iemand een label op plakken is negatief en zit vol (voor)oordelen. Doe nooit wat je zelf niet wil wat anderen met jou doen. En luister is naar volgend liedje.
www.youtube.com/watch?v=eAfyFTzZDMM

Geen opmerkingen:

Een reactie posten