Pioenen

Pioenen

maandag 12 oktober 2015

Crash boom bang

Gecrasht met een boem (geen boom) en een bang. Met de auto. Woensdagnacht, bijna 2 weken geleden nu. Op de ring in Lier, aan de Carrefour afslag Lint/Duffel. De weg gaat er plots naar links als je rechtdoor moet, maar op de grond staat nog steeds een geschilderde witte pijl rechtdoor/rechts, zoals het vroeger was. Heel misleidend en te laat gezien en crash boom bang. 
Er zijn drie gewonden : 
1. De chauffeur heeft een gebarsten duim.

2. Ik heb gordel schade om het zo te noemen. Mijn borstbeen is ingedeukt geweest en heeft serieuze crack gehad en aan de rug zijde heb ik op dezelfde hoogte een verschoven ruggenwervel. 

3. De wagen die "perte-totale" is. Van 50-60km per uur naar plots volledige stilstand omdat het linker voorwiel ineens een halve meter lager staat omdat we van de weg geraakt zijn en de zijkant afgegraven is, doet het onderstel blijkbaar geen goed.

Raar genoeg zijn de airbags niet af gegaan. Maar misschien beter zó want de kans op bijkomend lichamelijk letsel vergroot dan ook weer.
De chauffeur is, nadat we in latere instantie toch op de Spoeddienst gepasseerd waren, gewoon gaan werken want "Ik voel het wel en het is wa ambetant omdat het net de duim is maar bwaah, toch niets aan de hand ?" en ik zit voor de 2de week thuis momenteel. 
Want ik heb pijn, véél pijn. Het zou dezelfde pijn zijn als gekneusde ribben wat ikzelf nog niet voorgehad heb. Maar diep ademen doet al pijn, dus wat niezen momenteel met me doet, bespaar ik jullie liever. Ondertussen is alles zoals nek, schouders en rug ook helemaal stijf en stram geworden omdat je jezelf alsmaar in bochten wringt om vooral die borstkas te ontlasten. Deze week staan er alvast 2 kinesist bezoekjes gepland.

De politie, die toevallig passeerde toen we op de takeldienst stonden te wachten was heel behulpzaam. Ze zijn gebleven tot hun collega's van de locale dienst, die ze ondertussen opgeroepen hadden, er waren en deze hebben ons dan aan huis afgezet. Nooit gedacht dat deze oogluikend zouden toestaan dat er bij gebrek áán, wild geplast werd.

Wat me echter het meest aangenaam verrast heeft, omdat ik het vorige keer gehad heb over de steeds groter wordende onverdraagzaamheid van mensen, is dat er héél veel chauffeurs gestopt zijn toen ze ons in de "put" zagen staan. Gaat het ? Kan ik iets voor jullie doen ? Takeldienst bellen ? Iets anders ? Geraken jullie thuis ? 
En echt niet uit nieuwsgierigheid want niemand van deze mensen heeft gevraagd hoé het precies gebeurd is. Maar gewoon uit echte bezorgdheid. Hartverwarmend vond ik het. 
Doet me weer beetje hoop krijgen dat het tóch niet zo erg met deze maatschappij gesteld is als het erom gáát. 
En als we met z'n allen dit voorbeeld volgen, kan het alleen maar beter worden. Dus you go guys. Ik reken op jullie.
Dit keer weer een muziekfragmentje.
https://www.youtube.com/watch?v=4RojlDwD07I










Geen opmerkingen:

Een reactie posten