Pioenen

Pioenen

woensdag 16 maart 2016

Smart to Sing


Smart to Sing. Sommigen onder jullie hebben er al over gehoord of doen er misschien zelfs aan mee. Voor de anderen zal ik het vlug even uitleggen.
Op de officiële website van STS staat dat er op verschillende locaties in Vlaanderen, hobbyzangers in groep worden klaargestoomd om na 6 repetities een (pop)concert te brengen op een groot podium. Het is voor iedereen toegankelijk. We (het koor) zijn opgedeeld in een 4-stemmige groep.

"Mijn" concert gaat nu volgende zaterdag door in het cultureel centrum van Heist op den Berg. Speciale gaste dit jaar is Belle Perez. We zingen 6 liedjes van haar met nog 6 andere liedjes van andere artiesten.
Welke het precies zijn mag ik niet verklappen want dan is de verrassing voor diegenen die zaterdag komen kijken, er al af. Dat kan ik hen niet aandoen ;-)

De liedjes van Belle moeten we zonder partituur zingen dus ik heb deze week al elke dag de oefen CD beluisterd. De (spaanse !) teksten van buiten kennen en precies weten wanneer je oehoehoe of oh oh oh of ahááh moet zingen. Last minute weer dat ik eraan begonnen ben, maar het gaat goed. Godzijdank heb ik een beetje een talenknobbel en ritme voor muziek.

Onze generale repetitie begint zaterdag om 17u met kennismaking Belle en soundcheck en om 20.30u is het dan voor écht. 

Als ik er aan denk begint het te kriebelen en komen de zenuwen toch wel een beetje opzetten want we zijn uitverkocht, woep woep ! Live zingen voor een heus live publiek, het doet toch wat met een mens. Maar het gaat fun worden, ik kijk er naar uit ! 
Voor diegenen die komen kijken, tot zaterdag en wish me/us luck.
Hieronder nog een voorproefje van een liedje dat er bij is maar dat zouden jullie sowieso toch geweten hebben, dus deze mag ik weggeven ;-)
https://www.youtube.com/watch?v=CuYjapsIjFc 

Voor diegenen die ik warm gemaakt heb, volgend jaar staat er een concert gepland met Gene Thomas en daarvoor kan je vanaf 01/05/2016 inschrijven. Google de website van Smart to Sing, alle info vind je daar. Just so you know. 

Voor de rest, stay positive. Always.
   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten