Pioenen

Pioenen

zondag 6 maart 2016

Vergeten groenten

Wie mijn vorige posts een beetje volgt en gelezen heeft weet dat ik momenteel een opleiding "copywriting" in avondschool volg. Voor ons eindwerk mogen/moeten we kiezen uit 4 onderwerpen : NMBS, buurtschooltjes, vergeten groenten en volkstuintjes.  
Als ik eerlijk ben is er geen één onderwerp waarvan ik direct zeg "Yes, dat is het !" Ik denk dat hier naar mijn gevoel luisteren minder opgaat en ik meer de rationele kant moet gaan opzoeken. Dus wat spreekt me het meeste aan ? Waar kan ik het meeste over vertellen ?
De enige treinervaring die ik heb, was tijdens mijn 3-jarige Hogeschool opleiding in Antwerpen. Er zijn geen kindjes. Wél een tuin en daar staan geen groentjes in want werk genoeg al om 'm te onderhouden zoals ie is. Maar ik kook wel graag, dus vergeten groenten it is. Over het onderwerp ben ik nu al uit, da's al één zorg minder.


Wat moeten we nu precies inleveren :

* 2 webteksten mét SEO (search engine optimalisation - zichtbaar voor Google)
* radiospot van 30 seconden (uitgeschreven)
* brochure (A4 geplooid in 6)
* 2 visuals voor een abribus (foto's mét catchy slogan voor een bushok)
Het gaat over 1 reclamecampagne die dus in verschillende media zichtbaar moet zijn.

We waren allemaal van mening dat we op 10/05 ons eindwerk moesten inleveren en 2 weken nadien het komen verdedigen voor een vakjury. Maar wat bleek nu vorige dinsdag ? Dat het op 10/05 al judgement day zou zijn ?! Dat is maar een dikke 2 maanden meer ! Het komt nu wel héél dichtbij.
Ondergetekende heeft er ook nog niéts voor gedaan dus ze begon toch wel een beetje te hyperventileren toen ze dat hoorde. En nog méér toen ze hoorde hoever sommige klasgenoten al stonden. Misschien heeft ze het toch wel een klein beetje veel onderschat ? En is deze keer de last minute approach, waar meestal mijn naam opstaat, toch niet zo'n goed idee ?

Het besef is er dat ik er écht wel moet invliegen. Maar het probleem is dat het idee, vanuit welke invalshoek je de campagne wil maken, moet rijpen in je hoofd. En dat kost meestal wel wat tijd. Dat is niet voor een blanco wit papier gaan zitten en bóem, daar is het. Het kán dat je plots een geniale inval hebt maar zo werkt het meestal niet. Dat is mijn ervaring althans.
Ik moet er dus maw mee bezig zijn in m'n hoofd. Ervoor openstaan. Bewust zijn van waar ik ben en wat ik hoor, zie, voel,... En dikwijls valt het je dan op de meest onverwachte momenten binnen. 

Ik moet zeggen dat terwijl ik dit schrijf al een eerste ideetje voor de slogan op een visual aan het opkomen is. Lang niet slecht, al zeg ik het zelf ;-) En neen, ik ga 'm nog niet verklappen. Te gepasten tijde krijgen jullie 'm te zien. Alhoewel, misschien eerst het cijfer dat ik ervoor krijg, afwachten...
Ik ga verder brainstormen en fingers crossed. Wish me luck ! Ideetjes zíjn welkom ;-)

Om af te sluiten wil ik het volgende nog meegeven -> ik weet niet of jullie de serie "The Blacklist" volgen ? Er kwam een bepaald liedje in één van de laatste (ik neem ze op en bekijk er dan meestal verschillende na elkaar) afleveringen voor. En toen ik het hoorde heb ik het di-rect ge"Shazam"t want ik had direct zoiets van "Wá is dees ?? Ikke moeten weten ?!"
Het liedje blijkt van éne Eric Church te zijn en heet Creepin'. Misschien weer niet direct een happy song maar man, ík word er in elk geval happy van. Ik heb den Eric ondertussen dan ook met verschillende andere songs in m'n Itunes staan. Enjoy !
https://www.youtube.com/watch?v=8OZhw-aQTP8 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten