Pioenen

Pioenen

maandag 4 mei 2015

To plan or not to plan

De maand april is ten einde en mijn joblog voor de VDAB ook. Het was een uitdaging om het in de eerste plaats te doen. Het was ook spannend om elke keer op tijd de deadline te halen. En het was ook leerrijk want ik vind alleszins van mezelf dat m'n schrijven erop vooruit gegaan is. Het creatieve denkproces ook. Hoe meer ik "moet" schrijven, hoe vlugger de ideeën komen.
Indien jullie alles (nog) is willen lezen, hierbij de webpage van mijn volledige joblog.
http://www.vdab.be/blogs/assistent-aankoper
Het deed me ook een planning opmaken want naast m'n gewone dagdagelijkse to do's kwam dit er nog is bovenop. Tijd vrij houden om creatief te kunnen denken als ik niet direct een topic had om over te schrijven. Maar ook tijd reserveren voor het schrijven zelf  om alles op tijd te kunnen doormailen. 
En weet je wat ? Een planning opmaken helpt. Het helpt om meer tijd te creëeren. Ik had het gevoel dat ik méér tijd had met méér werk op mijnen boterham.
Geloof me, dit komt van een absoluut geen lijstjes makend en planning opmakend mens. Er is gene frigo met nen agenda en daarop nog is post-itjes geplakt. Ook geen magneten met briefjes want ik heb een build-in koelkast. Waar dikwijls de muizen ook nog is dood in vallen, maar dát verhaal is dan weer voor nen andere post. Aan drank meestal wel geen gebrek want er is niets dat niet opgelost geraakt met een goed glas wijn of ne net iets straffere gin tonic. Als er een vriendin met harts- of andere problemen mogelijk aan de deur staat. Of niet. Maar ik dwaal af.
Just saying dat ik het type ben dat in de winkel staat en dan niet meer weet voor wat. Het type ook dat regelmatig zegt "Is da vandaag ???". Het type dat zichzelf op regelmatige basis berispt met "Hoe is da nu toch mogelijk ???" als ze weer is iets vergeten is en kwaad is op zichzelf. Dat als mijn hoofd niet moest vast zitten, ik het heel dikwijls niet bij zou hebben. Daar komt het op neer. 
Maar nu heb ik dus de agenda ontdekt en waarvoor dat precies dient. En de Aha-Erlebnis daarmee gepaard, waarom veel mensen daar tenslotte mee rond lopen. Dat het dus geen ding is om interessanter over te komen maar écht wel functioneel. 
Dus nu maak ik een planning. In tijdsblokken. Schoon in kleurtjes opgedeeld. Werk, vrije tijd, dringende zaken en betalingen. Want op dat gebied ben ik er ook één van de last-minute. Míjn geld blijft namelijk zo lang mogelijk op míjn rekening staan. Genen dag vroeger dan het daadwerkelijk moet, gaat dat bank saldo naar beneden. 
Gaan shoppen is dan weer een ander verhaal, dan is het saldo soms héél vlug pijlsnel naar beneden gegaan. Nog voor ik met m'n ogen geknipperd heb. Of nóg is geknipperd heb omdat ik niet direct meer weet waarom het saldo plots zo laag staat... Misschien daar ook is een postje over schrijven.
Trouwens voor mijne joblog te schrijven, van de VDAB een héél leuk kadocheckje van 50€ gekregen. Totaal onverwacht, out of the blue. Antwerp, here I come want té veel schoenen kan een mens toch nooit hebben ? Zolang er plaats is in de kast tenminste ?
Hieronder een fotoke om jullie jaloers te maken :-)


En een linkje, voor als ik mijn eurokes gespendeerd heb. 
www.youtube.com/watch?v=OPf0YbXqDm0




Geen opmerkingen:

Een reactie posten